Snel antwoord
Ja, dit kan! In de reiswereld wordt dit een preferentie genoemd. Deze geven wij aan de uitvoerende reisorganisatie of het hotel door. Een preferentie geeft echter geen garantie.
Wat is een preferentie?
Een preferentie is een voorkeur die een reiziger kan hebben voor zijn of haar vakantie. Denk hierbij aan de voorkeur voor zeezicht, een rustige ligging of tweepersoonsbed. Ook het plaatsen van een babybedje valt onder voorkeuren.
Hoe kan ik een preferentie doorgeven?
Preferenties kan je na boeking aan ons doorgeven; in de bevestiging staat een linkje naar een formulier. Vul deze in en onze klantenservice gaat er mee aan de slag. Last minute verzoeken kunnen niet altijd ingewilligd worden; denk hier dus op tijd aan.
Het is aan de accommodatieverschaffer om alle voorkeuren van reizigers samen te brengen en voor zoveel mogelijk mensen deze te kunnen inwilligen. Je hebt echter nooit garantie dat dit ook echt lukt. En wij krijgen hier voorafgaande aan jouw reis geen terugkoppeling van.
Wat is het verschil tussen een preferentie en essentie?
Mocht je om medische redenen een aanvraag in willen dienen, vragen wij om vóór het maken van de boeking telefonisch contact met ons op te nemen. Dit geldt bijvoorbeeld in de volgende situaties:
- Wanneer je een rolstoel wilt meenemen op reis en in het vliegtuig
- Wanneer je een rolstoelvriendelijke kamer wenst
Wij nemen aan de hand van jouw (medische) wensen contact op met de accommodatie- en vluchtverschaffer om te kijken naar de mogelijkheden.