Snel antwoord
Het annuleren van een reis kan op aanvraag; wij kijken graag met je mee naar de mogelijkheden en kosten. Neem contact met ons op indien je wilt overgaan tot annulering.
Hoewel het altijd vervelend is om een reis te annuleren, hopen we je met onderstaande informatie op weg te helpen. Zodat je weet welke stappen te nemen & wat er allemaal bij komt kijken.
Wat kost het om een reis te annuleren?
Wanneer je een reis bij dé VakantieDiscounter boekt, is dit een definitieve boeking. Er geldt geen optietijd en de bedenktijd op internetaankopen is niet van toepassing op reizen. Wanneer je een reis wilt annuleren, zijn hier dan ook - enkele uitzonderingen daargelaten - veelal kosten aan verbonden conform de voorwaarden waarmee akkoord is gegaan bij boeking.
Lees meer over de annuleringskosten
Hoe kan ik annuleringskosten opvragen?
De annuleringskosten kunnen via ons contactformulier, telefonisch of via Facebook Messenger opgevraagd worden door de hoofdboeker van de reis. Vermeld hierbij altijd het reserveringsnummer (beginnend met een V). De snelste optie is overigens het contactformulier.
De annuleringskosten worden – na navraag bij de uitvoerende reisorganisatie – voor je op een rij gezet. O.b.v. deze informatie kun je bepalen of je over wilt gaan tot annulering. Wacht niet te lang met doorgeven; de kosten kunnen stijgen. Hoe dichterbij de vertrekdatum, hoe hoger deze doorgaans zijn.
Houd er rekening mee dat als een verzoek tot annulering op een zon- of feestdag wordt aangevraagd de annuleringstermijn geldt van de eerstvolgende werkdag. Deze termijn is bepalend voor de te betalen annuleringskosten.
Annuleringskosten claimen bij de verzekeraar
Heb jij een annuleringsverzekering afgesloten tijdens of na boeking óf ben je in het bezit van een doorlopende annuleringsverzekering? Zoek zeker contact met de bewuste verzekeraar om te informeren of jouw reden van annulering wordt gedekt. Zo ja, dan kun je de door ons berekende kosten terugvragen via hen.